sâmbătă, 10 noiembrie 2007

Apostroful nu este cratima!!!

Citind multe articole de pe forum-uri sau orice alte site-uri care accepta o astfel de exprimare, puteti observa ca multi oameni tind sa foloseasca apostroful in loc de cratima (ex. s'au dus in loc de s-au dus). Poate fi din comoditate, nestiinta sau pur si simplu indiferenta.
Ideea este urmatoarea: daca avem un articol mai mare in care ne lovim de situatia de a folosi atat cratima cat si apostroful, daca se va folosi apostroful acolo unde se impune folosirea cratimei, se va crea o adevarata confuzie si aceasta modalitate de redactare poate ingreuna citirea articolului.
Acestea fiind spuse o sa dau cateva exemple de folosire atat a cratimei cat si a apostrofului in cele ce urmeaza:

  1. Cratima:
    • Colegii mei s-au dus... NU Colegii mei s'au dus...
    • M-au trimis la... NU M'au trimis la...
    • Prietenii mi-au cumparat... NU Prietenii mi'au cumparat...

  2. Apostroful:
    • Domnu' a plecat.
    • Profu' de istorie tre' sa predea lectia.
    • Am fost sa ma intalnesc cu doctoru' stomatolog.

Cred ca am dat destule exemple pentru ambele situatii incat sa intelegeti cazurile in care se folosesc corect cratima si apostrofu'.

10 comentarii:

Anonim spunea...

ne lesi? :))
mai era o varianta. DE PLACERE! sunt unii care vor sa fie mai speciali si folosesc numai apostrofi (sic!) in textele lor. hai ca nu-i greu sa deslusesti un text de asta, mai ales ca nu vor folosi deloc cratimele.

Anonim spunea...

coaie, in primul rand o fortezi la maxim cu cratimele tale; in al doilea esti f. slab pregatit: unii folosesc apostroful intentionat pe post de cratima. sfat: taie-te dupa lista bloggerilor... nu "prea'ti" citeste nimeni textele.

Anonim spunea...

In ciuda obsesiei tale de a folosi cratima blogul este ok ! Imi place ca te iei de "shukarii" care nu stiu sa scrie corect:)) Totusi, era mai bine daca te refereai si la celelalte greseli de exprimare. Cineva spunea ca doua lucruri sunt infinite : universul si prostia omeneasca , deci aveai despre ce sa comentezi.

Anonim spunea...

esti cam analfabet,invata limba romana

un Nimeni cu Personalitate spunea...

dar imi place ca voi toti ati folosit cratima corect cand ati comentat :D

Anonim spunea...

sunt complet de acord!
si eu sunt "obsedata" de cratima. asa e corect frate, ce atatea comentarii.

insa dc e un post normal pe un forum, se accepta pt ca asa vor ei "sa fie mai speciali"
dar dc e un text cu pretentii, atunci ma enerveaza.

Anonim spunea...

Esti tare pustiule...si eu am o problema cu cratima...! Imi place sa-i corectez pe "sukarii" astia despre care vorbesti :))

B spunea...

unii folosesc ' pentru ca e mai aproape de enter :)) mai ales cei care scriu fara sa se uite la tastatura...

Anonim spunea...

Aaa... Si eu folosesc apostrofu` in loc de cratima... desigur, doar la tastaura si nu tot timpul...
Nu cred ca e mare chestie... important e sa stii sa desparti cuvintele corect, nu`i asa?:D
deci la tastatura poti sa pui si punct si alte caractere in loc de cratima, zic eu, ca e cam tot acelasi lucru, chestia e sa stii unde sa le pui.

Anonim spunea...

:)) bn ca le stiti voi pe toate daca scrieti atat cu cratima scrieti si corect nu m-ai omorati lb. romana cu "k".daca tot sunteti voi "sucari"..:p..;)..